کافه گلدون کافه گلدون .

کافه گلدون

استخدام کارمند آقا با بهترین شرایط

استخدام کارمند آقا با بهترین شرایط

همه‌ی ما به شغل کارمندی علاقه داریم، چرا که احساس می‌کنیم نسبت به مشاغل دیگر کم دردسرتر است و به همین دلیل به ادارات یا سازمان‌هایی که به دنبال استخدام کارمند هستند، بیشتر توجه می‌کنیم. ضمن اینکه احتمالاً حق و حقوقی که برای شغل‌های کارمندی در نظر گرفته می‌شود، بهتر است و این موضوع یکی دیگر از دلایل کشش افراد به این شغل است. همچنین با توجه به اینکه زمان حضور در ادارات کاملاً مشخص و معمولاً تغییری از نوع افزایش ندارد، سبب توجه بیشتر به این شغل شده است.

به طور کلی شغل کارمندی یکی از محبوب‌ترین مشاغل دنیاست که به روش استخدام کارمند با استفاده از آگهی‌های تبلیغاتی انجام می‌شود. حال اگر در خصوص این شغل اطلاعات بیشتری می‌خواهید مقاله‌ی امروز ما را دنبال کنید.

 

به چه کسی کارمند می‌گویند
کارمندان افرادی هستند که برای انجام یک کار بخصوص گزینش و سپس استخدام می‌شوند که این کار توسط یک شخص یا شرکت که به آنها کارفرما گفته می‌شود، انجام خواهد شد. به طور کلی اگر کارفرما بتواند کار انجام شده را کنترل و مدیریت کند، افراد استخدامی کارمند محسوب می‌شوند. با این حال عوامل دیگری که باعث می‌شود شخصی کارمند به حساب بیاید عبارتند از:

افراد در لیست حقوق و دستمزد شرکت باشند و حقوق یا دستمزد مشخصی دریافت کنند.
افراد واجد شرایط دریافت مزایا توسط کارفرما باشند.
قرارداد کار کتبی یا ضمنی.
افراد از نظر حقوق و دستمزد تحت حمایت قانون باشد.
انواع کارمندان
طبقه بندی‌های مختلفی از کارمندان وجود دارد و شرکت‌ها می‌توانند یک یا چند نوع کارمند را برای انجام کار استخدام کنند. متداول ترین استخدام کارمند عبارتند از:

·       کارمندان پاره وقت
کارمندان پاره وقت افرادی هستند که کمتر از 40 ساعت در هفته کار می‌کنند و معمولاً به جای دستمزد، ساعتی حقوق می‌گیرند. این کارمندان هنوز هم کارمندان قانونی یک شرکت محسوب می‌شوند اما ممکن است واجد شرایط دریافت مزایا نباشند.

·       کارمندان تمام وقت
کارمندان تمام وقت کسانی هستند که به طور متوسط 40 ساعت در هفته کار می‌کنند و واجد شرایط دریافت مزایا هستند. از آنجا که قانون استانداردهای کار تعریفی برای کارمندان نیمه وقت یا تمام وقت ارائه نمی‌کند، کارفرمایان این اختیار را دارند که نحوه طبقه بندی مشاغل تمام وقت در سازمان خود را تعیین کنند و بر همان اساس اقدام به استخدام کارمند کنند.

·       کارمندان فصلی
کارمندان فصلی کسانی هستند که بر اساس نیازهای فصلی یک شرکت استخدام می‌شوند. به عنوان مثال یک شرکت خرده فروشی ممکن است 10 کارمند فصلی را استخدام کند تا افزایش تقاضا در فصول اوج مانند ماه‌های تابستان و تعطیلات را پوشش دهد. این نوع از کارمندان واجد شرایط دریافت بیمه تأمین اجتماعی و مزایای بیکاری هستند.

منبع: https://rahnama.com/category/1004/1051/استخدام/کارمند


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۶:۳۷ توسط:مهدی موضوع: نظرات (0)