کافه گلدون کافه گلدون .

کافه گلدون

کارت ملی و شناسنامه تان گم شده؟ این راهنما را بخوانید


بسیاری از ما هنگام خرید کیف پولی که همیشه همراهمان است به این نکته توجه می‌کنیم که حتما جای بسیار زیادی داشته باشد تا بتوانیم تمامی مدارکمان را در آن جا بدهیم. این موضوع از جهاتی خوب است و آن هم به این دلیل است که با خرید یک کیف پول می‌توانیم همه مدارکی که امکان استفاده از آن را داریم همیشه همراه داشته باشیم. اما همراه داشتن همیشگی همه مدارک در یک کیف و حمل آن زمانی دردسر ساز خواهد بود که شما کیفتان را گم کنید و یا کیفتان که حاوی تمام مدارک مهم و کارت‌های بانکی‌تان است دزدیده شود. اگر شانس بیاورید و مدارکتان را گم کرده باشید و کیفتان را یک آدم خوش نیت پیدا کند، شانس پیدا کردن مدارکتان بسیار زیاد خواهد بود اما اگر کیفتان دزیده شده باشد باید بدانید که شاید دیگر هیچوقت نتوانید روی اصل مدارکتان را ببینید. با این حال اگر ناگهان تمام مدارکتان را از دست داده باشید باید برای پیدا کردن و یا گرفتن اصل مدارک کارهایی را انجام دهید که با هم این مراحل را مرور می‌کنیم.

مدارک را به اداره پست یا ثبت احوال تحویل دهید
اگر در هر مکانی کیف و مدارک شناسایی پیدا کردید آن را حتما به صندوق پست بیاندازید و یا به اداره ثبت احوال تحویل دهید زیرا این کیف و مدارک تمام دارایی هویتی یک نفر است و برای همین امید دارد که به زودی آن را پیدا کند.

پست یافته و سامانه ثبت احوال
برای افرادی که مدارک شناسایی و هویتی خود را گم کرده‌اند و امید دارند که روزی مدارکشان را پیدا خواهند کرد دو سامانه طراحی شده است که با مراجعه به این دو سامانه می‌توانند مدارک گم شده خود را جست‌وجو کنند. یکی از این سامانه‌ها www.sabteahval.ir و دیگری www.postyafteh.ir است. البته باید توجه داشت اولاً پیش از تقاضای المثنی باید به این دو سامانه مکرر مراجعه کرد و دوماً باید در مدت زمان معقولی فقط از این سامانه مدارک مفقودی را پیگیری کرد و در صورت پیدا نشدن باید حتما برای گرفتن المثنی اقدام کرد. افرادیکه مدارک خود را گم کرده‌اند باید بدانند که مدارکشان فقط به مدت سه ماه در اداره پست باقی خواهد ماند و بعد به اداره‌های مربوطه فرستاده خواهد شد.

منبع: https://acas.media/8073/کارت-ملی-و-شناسنامه-تان-گم-شده؟-این-راهن/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۲۳ توسط:مهدی موضوع: نظرات (0)